Space Engineers
Space Engineers je sandboxová hra založená na voxelech. Tuto vesmírnou hru vyvinula a vydala česká společnost Keen Software House. Hra představuje prostředí otevřeného světa, kde hráči můžou vytvářet různé funkční struktury. Pre-release Alpha byla vydána 23. října 2013 na Steamu a obsahovala kreativní mód pro hru jednoho hráče a 24. února 2014 společnost Keen Software House oznámila, že se této hry za čtyři měsíce po vydání prodalo přes 250.000 kopií s tím, že se udržuje na předních místech nejprodávanějších her na Steamu. Hra Space Engineers byla zvolena jako 4. nejlepší Indie hra roku 2013 v „IndieDB Game of The Year“ cenách. 24. března Keen Software House oznámil, že hra dosáhla svých dvou hlavních milníků: režim přežití a hru více hráčů.
Hratelnost
Ve hře hráč ovládá jednoho vesmírného inženýra. Hráč si libovolně může přepnout pohled mezi první a třetí osobou. Podle vybraného herního módu a mapy může začít budovat jakoukoliv z těchto tří struktur: vesmírnou stanici, velkou loď nebo malou loď. Výběrem jakékoliv z těchto možností vytvoří před hráčem kostku, která je základem pro stavbu zbytku struktury. Některé strukturální bloky můžou být použity k těžbě, rafinování, léčení nebo komunikaci. Navíc jsou zde některé nástroje, které může hráč držet v ruce.
Kreativní mód
V kreativním módu si hráči mohou objevovat nelimitované zdroje, okamžitě stavět budovy z nástrojů a bloků a jsou nesmrtelní. Některé stavební nástroje jako symetrie, kopírovaní a vkládání lodí jsou dostupné pouze v tomto módu.
- Nástroj symetrie – Dovoluje uživateli konstruovat lodě a stanice ze stejných částí mířících každá po opačné ose nebo kolem osy s jediným umístěním materiálu.
Mód přežití
V módu přežití musí hráči těžit, sbírat a zpracovávat suroviny, vyrábět, stavět různá zařízení a sledovat jejich statistiky přežití. Tyto suroviny mohou být rafinované a smontované do podoby nových lodí a stanic. Vývoj módu přežití této hry společnost zahájila na konci léta 2013.
Mód přežití přichází ve třech variantách:
- Survival (originál) – realistická kapacita inventáře a čas práce strojů
- Survival x3 – kapacita inventáře, účinnost montéru a rychlost je zvětšena 3×
- Survival x10 – stejné jako “x3” ale je zvětšeno 10×
Multiplayer
V multiplayeru si hráč může vybrat zda chce s přáteli hrát společně kreativní mód nebo mód přežití (tzv. survival), případně jestli chce s ostatními spolupracovat nebo s nimi soupeřit. V současnosti je maximální počet hráčů v jedné hře 16, ale to se může časem změnit.
Technologie
Tato hra je první hrou plně využívající engine VRAGE 2.[8] VRAGE 2.0 je stále ve vývoji. Jeho hlavní předností je objemné prostředí. Objemné objekty jsou struktury složené z blokových modulů zajištěných v mřížce. Objemné objekty se chovají jako skutečné fyzické objekty s jejich hmotnosti, setrvačností a rychlostí. Jednotlivé moduly mají reálný objem a kapacitu a je možné je smontovat, demontovat, deformovat či zničit.
Systémové požadavky
Minimální | Doporučené | |
---|---|---|
OS | Microsoft Windows XP | Microsoft Windows 7 |
Procesor | Intel Core2 Duo 2.0 GHz (nebo AMD ekvivalenta) | Intel Quad Core i5 @ 2.5 GHz (nebo AMD ekvivalenta) |
Paměť | 2GB RAM | 3 GB RAM |
Grafická karta | NVIDIA GeForce 8800GT / ATI Radeon HD 3870 / Intel HD Graphics 4000 | NVIDIA GeForce GTX 460/AMD Radeon HD 7800 series |
DirectX | 9.0c | 9.0c |
Místo na disku | 2GB volného místa na HDD | 5GB volného místa na HDD |
Zvuk | DirectX kompatibilní | DirectX kompatibilní |
Recepce
Hra vyhrála cenu „4th best Indie Game of 2013“ na webu IndieDB.
Podle nedávného průzkumu komunity bude další vývoj hry závislý na komunitě. Uživatelé můžou nahrát jejich výtvory a sdílet je s ostatními na Steam Workshopu. Hra je v současnosti jedna z nejprodávanějších her na Steam, i když je zatím pouze early access—Díky tomu můžou uživatelé poskytnout odezvu a svoje nápady vývojářům a pomoci tak hře být lepší v jejich týdenních aktualizacích.
SPACEENGINEERS.eu | 3.2.2015 13:57 | 1319x přečteno
Komentáře
Komentáře nejsou pod tímto článkem povoleny.